Liebster Blog Award

Otrzymałam od Basi z Babowni i Agi z Agnes on the Cloud nominacje do Liebster Blog Award. To dla mnie coś nowego. Blogerzy nominują innych blogerów, zadając im przeróżne pytania. To świetny sposób, żeby się lepiej poznać.

Nominujący wskazuje 5-11 miejsc w sieci i zadaje im 11 dowolnych pytań. Odpowiadający na pytania nominują kolejne blogi, inne niż osoby, która ich nominowała. Dołączam do zabawy, wrzucam swoje odpowiedzi i nominuję kolejnych blogerów. 

Pytania Basi

  1. Do jakich ludzi ciągnie Cię serce? Do ludzi szczerych, którzy nikogo nie udają, nikogo nie naśladują. Do tych dla których ważne jest to co się dzieje obok, którzy słuchają i rozumieją, a nie przyjmują z wiarą co usłyszeli. Do tych którzy pytają J Ale też do tych, którzy widzą pozytywną stronę życia, a nie ciągle narzekają.
  2. Jakie filmy wybierasz, gdy (jeśli) chodzisz do kina? Lubię czasami pójść do kina, Przeważnie chodzimy większą paczką, więc film też musi być dobrany do wielu osób. Ostatnio obejrzałam ‚Inferno’ i podobało mi się. Może trochę zbyt bondowski, ale to film z przesłaniem. Nasza matka ziemia niszczeje i czas o nią zadbać, żeby nasi potomkowie mieli gdzie mieszkać. Lubię filmy akcji, ale i filmy psychologiczne, czy bajki dla dzieci chętnie obejrzę.
  3. Jaką kawę, albo herbatę popijasz dla przyjemności? Jestem fanką herbaty, kawy nie piję wcale. Najbardziej lubię zwyczajną czarną herbatę, bez zapachów, albo jakąś dobrą zieloną. Choć marzy mi się… wypicie w zimowy mroźny wieczór, przy kominku kubka gorącej herbaty z goździkami, pomarańczą i imbirem.
  4. Jakiej piosenki, utworu możesz słuchać w kółko i dalej się nim zachwycać? Ciągle się zmienia muzyka, którą wpada mi w ucho. Bo uwielbiam słuchać prawie wszystkich gatunków. Na stałe jest ze mną Skorpions, Phil Collins czy Chris de Burgh. Ale lubię też podumać przy balladach Maryli Rodowicz, albo powspominać przy Sylwii Grzeszczak „Małych Rzeczach”
  5. Jaka była, a może jest, Twoja ulubiona przytulanka? Nie pamiętam zupełnie moich przytulanek. Kojarzą mi się te mojej córy… Dzisiaj za to mam żywe Przytulanki. Moje koty uwielbiają się tulić, zawsze któryś chętnie się do mnie przytuli i śpi obok i jeszcze tak cudnie mruczy. Mam wrażenie czasami, że one czują że coś jest nie tak i szczególnie wtedy przychodzą, gdy ich potrzebujemy.
  6. Jakie piżamki są najlepsze? Lekkie, zwiewne, niekrępujące ruchów krótkie koszulki. Wstyd powiedzieć ile moje ulubione mają lat…. Może na Mikołaja jakąś nową by mi ktoś sprawił 😉
  7. Gdybyś mogła, albo mógł pojechać gdzieś zupełnie za darmo, to dokąd? Dobre pytanie, tyle tych miejsc jest, że trudno się zdecydować. Może na Bali? Kojarzy mi się z jednej strony z ogromnym luksusem, ale niesamowitym pięknem.
  8. Jakim jesteś kierowcą? Myślę, że nie jestem typową kobietą. Uwielbiam jeździć, wolę szybką jazdę niż wolną, ale… parkować w mieście nie lubię.
  9. Jaką kuchnię lubisz? Tradycyjną? Eksperymentalną? U mnie w domu jest totalna mieszanka kuchni. Ja gotuję przeważnie tradycyjnie, ale bez cukru, z niewielką ilością tłuszczu i z mąką razową. Moja córa coraz częściej jada wyłącznie potrawy wegańskie i to z całego świata. Uwielbia eksperymenty. A mój mąż oczywiście mięsożerca…. Dogodzenie całej trójce nie jest chyba możliwe…. Więc jadam wszystko co wymieniłam.
  10. Czy jest jakiś przedmiot, który ma dla Ciebie szczególne sentymentalne znaczenie? Staram się nie przywiązywać do rzeczy. Jestem przeciwnikiem zwożenia bibelotów z podróży. Z dawnych czasów jeszcze się ich trochę w domu ostały. I chyba wszyscy w domu to już mamy. Częściej przywozimy przyprawy, czy oryginalne owoce, albo np. oliwę. Bardzo lubię oglądać zdjęcia, od lat ich już niestety nie wywołujemy na papierze, wiec czasami siadamy przed komputerem i wracamy do przeszłości.
  11. Kiedy oddychasz pełną piersią, bo wiesz, że jesteś we właściwym miejscu i we właściwej chwili? Tu musi paść odpowiedź, że w górach. Gdy jestem nad Morskim Okiem, czy przy schronisku Samotnia w Karkonoszach i wokoło prawie nie ma ludzi czuję się, ze jestem częścią tego pięknego świata i nigdzie mi się nie spieszy, jestem tu, teraz, i nigdzie iść nie zamierzam.

I pytania Agi:

1. Osoba/y, które Cię ukształtowały?

Myślę, że wiele zawdzięczam mojemu mężowi. Gdy się poznaliśmy byłam szarą myszką, dzisiaj jestem zupełnie kimś innym.

2. Najcenniejsze wydarzenie w Twoim życiu?

Większość kobiet powie zapewne urodzenie dziecka, a ja odpowiem inaczej. Bardzo cenię sobie ten moment życia, kiedy moja córa stała się moim najważniejszym rozmówcą, mogę z nią porozmawiać o wszystkim.

3. Jak definiujesz szczęście?

Dla mnie to ta chwila, gdy jestem gdzieś daleko od cywilizacji, wszędzie cisza i piękna przyroda. Wtedy czuje je najbardziej.

4. Wpadka, której  nie zapomnisz do końca życia?

Hmmm może nie jest wielka, ale ją pamiętam… Na „parapetówce” była u mnie pierwszy raz moja szefowa, poprosiła o zieloną herbatę, a ja podałam zwykłą czarną z jakiegoś innego pojemnika.

5. Gdybyś mogła/mógł osiedlić cię w dowolnym miejscu na świecie, byłoby to?

Ja poproszę domek w Dolinie Pięciu Stawów J

6. Z jakiej rzeczy materialnej trudno byłoby Ci zrezygnować?

Kocham czytać książki, nie muszę ich mieć na własność, wystarczy, że mogę je przeczytać.

7. Czym jest dla Ciebie blogowanie?

Próbą podzielenia się moimi finansowymi doświadczeniami, a także otwarciem się na świat, na ludzi i miejscem nawiązania wspaniałych nowych znajomości.

8. Najcenniejsza rada, jaką usłyszałaś/usłyszałeś?

Ciesz się małymi rzeczami, doceniaj to co masz.

9. Mówić czy słuchać?

Wolę słuchać, ale mam też dni gdy ciągle bym mówiła.

10. Książka, która Cię zachwyciła?

Lubię wszelkie książki, no może oprócz fantastyki, jest ich tak wiele, że nie umię teraz wymienić jednej.

11. Opisz siebie jednym zdaniem.

Kobieta pozytywnie nastawiona do świata 🙂

 

Nominuję do nagrody:

Optymizm Plus    Za rok bez długów    Majstrowa   Moja Grecja

Oszczędzę milion   Ja kura niedomowa     Oszczędnicka    Życie w pełnym kolorze

Akcja organizacja blogspot    Dom na Obcasach Ogród pod lasem

 

Moje pytania do nominowanych:

  1. Dlaczego prowadzisz bloga?
  2. Jak dużo czasu spędzasz w sieci?
  3. W jaki sposób walczysz ze stresem?
  4. Gdzie najczęściej wyjeżdżasz?
  5. Lubisz zwierzaki?
  6. Czy masz kobiecą intuicję?
  7. Gdybyś mogła się przenieś w czasie, gdzie byś się znalazła?
  8. Być czy mieć?aką radę dasz swoim wnukom?
  9. Ulubiona piosenka to…
  10. I nie mogło braknąć pytania o Twoją ulubioną potrawę czy kuchnię.

Niełatwo było mi się zdecydować kogo nominować, moje dwa ulubione blogi odpadły w przedbiegach dlatego, że zostałam przez nie nominowana (raz jeszcze dzięki dziewczyny), a kolejne  już Basia albo Aga nominowała, więc nie chciałam dokładać im jeszcze więcej pracy. W mojej krótkiej historii blogowej poznałam jednak masę osób, do których  zaglądam, wybór był bardzo trudny, a kolejność wymieniania przypadkowa.  Zapraszam zabawy, oczywiście tych którzy mają na to ochotę i nie kłóci się to z ich filozofią blogową.

 

12 Comments Add yours

  1. Aga pisze:

    Ale miło, że podjęlaś wyzwanie! I jakoś tak przeczytałam Twoje odpowiedzi na pytania i tak właśnie myślałam, że taka się pojawisz zza nich . Mądra i z ogromną klasą.<3
    Ściskam serdecznie:))

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dziękuję Aga za nominacje i dobre słowa ❤ pozdrawiam 🙂

      Polubienie

  2. Ewelina pisze:

    Hah, ciekawie się czyta wywiad o sobie samej. Mimo, że sama byłam nominowana, nie miałam na tyle odwagi, aby w tym projekcie brać udział. A szkoda w sumie, moi czytelnicy mogliby dowiedzieć się czegoś więcej o mnie. Jak o Tobie. To taki osobisty wpis…

    Polubione przez 1 osoba

    1. Kiedyś Basia z Babowni dała mi radę, że na blogu trzeba pokazać trochę siebie. Wtedy łatwiej czytelnikowi utożsamić się z tym co piszemy. Myślę, że warto 🙂

      Polubione przez 1 osoba

  3. Bardzo się cieszę, że mogę Cię poznać bliżej i to od pierwszej wizyty. Uwielbiam herbatę z pomarańczami i goździkami 🙂

    Polubione przez 2 ludzi

  4. Trochę te wyzwania to jak kółko wzajemnej adoracji, promowane są blogi wśród blogerów, a to nie jedyni czytelnicy powinni być 😉

    Polubione przez 1 osoba

    1. Zgadza się promocja wśród blogerów ale i ich czytelników 🙂

      Polubienie

  5. dee4di pisze:

    Miło cię poznać. Jestem pierwszy raz na blogu i mogę sobie zobaczyc, kto go pisze. Zdecydowanie będę tu wracać

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie 🙂

      Polubienie

  6. babownia pisze:

    Ula dziekuję, że tak cudnie odpowiedziałaś na Agi i moje pytania 🙂 Grzegorz napisał, że to takie kółko wzajemnej adoracji, ale dlaczego nie? Przecież to normalne, że ludzie w różnych branżach współpracuja i się wspierają, więc dlaczego bloger nie może tego robić? Poznajemy się lepiej, korzystamy ze swojej wiedzy i zasobów i robimy to na swoich stronach, a więc naszym własnym miejscu w sieci. Cóż więc w tym dziwnego? To przecież wcale nie oznacza, że nie mamy innych czytelników 🙂 Dobrze poznać Cię jeszcze mocniej ❤ I wybacz, że teraz piszę zawsze z lekkim spóźnieniem, ale czekam na weekendy, bo życie pędzi w szalonym tempie i dopadło to i moje blogowanie. Ściskam Ula!!!

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dziękuję Basiu za komentarz 🙂 Zawsze jesteś u mnie mile widziane i nie ważny jest czas kiedy się tu pojawiasz. Też uważam. że dzięki innym blogerom docieramy do większej grupy czytelników. Dobrze, że są weekendy możemy nadrabiać blogowe zaległości i poznawać się nawzajem jeszcze lepiej.

      Polubienie

  7. Ciekawy pomysł, pytania zmuszające do zastanowienia się i interesujące odpowiedzi. Pomysł bardzo intrygujący.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

